WOLESCHKO občasník o mé rodině, událostech i místech s ní spojených, jakož i o Olešku a jiných krajích

poprvé posedmé

Tak už zase poprvé. Pokolikáté už? Inu tentokrát to bylo posedmé poprvé. Tedy sedmá první třídní schůzka před prvním či nově zvoleným ročníkem školy. Matěj měl poprvé třikrát, Kačka ho tímto trumfla a má počtvrté poprvé. Tentokrát třídní schůzku před prvním ročníkem gymnázia.
Říkal jsem si, jestli se něco změnilo. A nezměnilo.
Dostali jsme prezenční listinu, složku s papíry a paní třídní učiteleka nám zopakovala vše, co jsme na papírech dostali. K tomu přidala tři informace, které na papíře nebyly. A to čísla dveří, za kterými se skrývá hospodář jídelny, hospodářka školy a soukromý mail paní učitelky, kdyby něco.
Mail jsem hned večer využil, poněvadž jsem musel opravit datum narození Kačky na kartě studenta, což jsem ve škole z nepochopitelných důvodů popletl.
Nu, takže jsem i poprvé použil nový mail paní učitelky.
A mám ještě další poprvé.
Poprvé budeme používat v řadě čtvrtý systém pro správu komunikace školy s rodinou. Používali jsme Školu on-line, Klasifikaci, Bakaláře on-line a teď nově a poprvé Edookit. V čem jsou systémy lepší a horší? Připadá mi, že v ničem. Ovšem všechny systémy jsou nejlepší v tahání peněz ze škol. Vůbec mi není jasné, proč Ministerstvo školství nezavedlo jednotný systém komunikace pro všechny školy s příslušnými moduly pro různé úrovně škol. V jiných odvětvích to jde a tady je to svěřeno soukromým subjektům, se kterými mívám pravidelně potíže. Zvlášť s Bakaláři jsem se potýkal a to i s velikou nefunkčností a arogantně - agresivním chováním podpory, která nezajistila správné fungování aplikace a propojení s daty školy. Ale o tom jsem snad už i psal. Inu, na školáky muší bejt přísnost.
Nu a závěrem nezbývá, než si povzdechnout, že poprvé bývá čím dál častěji, což by člověk v určitém věku už nečekal.
Ale na druhou stranu paní třídní učitelka vypadá velice symapticky. Je přesně v tom věku, ve kterém bych laskavou a rozumnou paní profesorku čekal. A taková se na první schůzce zdála být. Tož má Kačka snad vystaráno.

ps …

Zkusil jsem si nainstalovat aplikaci Edookit do telefonu.
A už to začalo.
To, že nemám přístupové údaje od školy, to je v pořádku, ty dostanu až na začátku školního roku.
Ale to, že návod na instalaci aplikace v .pdf se na stránce neobjeví a po stažení z odkazu soubor .pdf nelze přečíst v žádném běžném prostředí, to je šlendrián.
A podpora?
Stejný smutný případ:
Pracovní doba 8:00 - 15:00. Školní rok skončí až za šest dní, takže "sezóna" zdaleka neskončila.
Volal jsem na podporu v 8:12. Nikdo telefon nebere … a to ani na lince pro přímou podporu pro administrátory škol. Je tam jen plechová huba.
Nu, páni inženýři z Edůkitu - váš přístup vypovídá docela jasně o tom, jak bude váš systém fungovat …
A proto: Nestojím o vaše Kity!