2018

jak jsme opravili Pohlednice

Konečně jsem se dovolal podruhé pro poštovní podporu pohlednic. Těch "p" bych asi dokázal vymyslet víc, ale takhle z jedný vody načisto pět "p" stačí. Paní předurčená pro pohotovou podporu poštovních programů přislíbila poptat po programátorech podrobný popis průběhu případu. Vida, patnáct "p". Vono to de!
Tak dost, je to hezký hraní, ale k věci:
Paní se znovu neozvala, zato programátoři z podpory ano. A že se omlouvají, ale jsem prý jedinej, kdo popsal tuto chybu a oni ať dělají, co dělají, ne a ne přijít na to, proč mi aplikace Pohlednice nefunguje. A jestli můžu poslat další sestřel obrazovky a popis k tomu.
A tak jsme si začali psát.
Oni mě, že nevědí a ať zkusím tohle (navrhli co mám zkusit); já jim, co jsem zkusil a jak to zase nejde plus sestřel obrazovky. A takhle si od úterka píšem. Laskavě s trpělivostí analytiků, kteří se mikrokrůčky sunou dál v odhalování možných příčin chyby v Pohlednicích. A včera odpoledne jsme na to společně kápli!
Programátoři si vyžádali obrazovku a popis celé sekvence zadávání korespondenční adresy. Já to nejdřív nepochopil a popsal jsem jim zadávání mailu. Napravili to v dalším požadavku vysvětlením, že nejde o mail, ale o korespondenční adresu adresáta na pohlednici. To byl dobrej nápad a já zkusil vyplnit adresu ručně.
Bingo!
Najednou se aplikace probudila a začala fungovat způsobem, na který jsem zvyklý.
Hurá! Jede to! Psal jsem nadšeně programátorům a doplnil jsem podrobnou analýzu, kde je nestandardní položka v mém adresáři, jak na ní reaguje aplikace Pohlednice a jak se to musí vyplnit správně ručně. Poděkoval jsem jim za trpělivost a podporu, oni mně za pomoc a námět pro opravu příští verze.
Nu a tak už zase můžu posílat pohlednice z telefonu. Akorát, že Kačka letos už žádnou nedostane, jelikož pro ní v sobotu jedu.
Ale to neva, dostane ji někdy příště. Důležitý je, že jsme opravili Pohlednice.