WOLESCHKO občasník o mé rodině, událostech i místech s ní spojených, jakož i o Olešku a jiných krajích

13-3-1

A jsou tady! Co že tu je? Brejle. Slíbil jsem, že dám vědět, tož dávám.
Zřejmě se sešlo několik okolností, které měly vliv na dodání okulárů. Ať tak nebo tak, výsledek je ten, že brejle jsem objednal dvanáctého března a jednatřicátého jsem je měl na stole.
Dodací adresa v pořádku, dodací termín z Minesoty skvělej, paní se v odpovědi zřejmě nějak spletla. Nebo je tam nová či co, ale firma funguje a chlubí se, že funguje jaksi worldwide, tedy celosvětově. Nikoliv jen v Americe a Kanadě, jak psala. Nuže tedy: fungujou.
A brejle?
Pět hvězdiček z pěti jsem jim dal.
To, že v úhledné krabičce je navíc futrál na brýle, hadřík, aparátek na utahování šroubků obrouček a přívěšek na klíče, to je jaksi navíc a potěší to. Ovšem jde o brýle.
A ty jsou lepší, než ty z našeho kamenného krámu a bezmála za třetinu!!!
Konkrétně: Kov a barva obrouček totožná, materiál titanflex (betatitan) - tedy ohebný, pružný, "kosmický". Skla jsem si oproti kamennému krámu mohl vybrat a zadat rozměry tak, jak jsem chtěl, takže jsou o fousek širší a o maličko užší - tedy protáhlejší obdélník. Tvar skel - totožný. Provedení a materiál skel, zejména napařených vrstev se zdá být buď stejné nebo o fous lepší či mírně odlišné (k lepšímu). Dioptrie perfektní s ještě navíc strojově psaným protokolem a kontrolním kupónem. U nás jsem dostal jen obvyklý ručně vypsaný hadr - objednávku. Záruka na skla i obroučky rok, u nás dva. Tady jsou amíci horší, ale to jaksi vychází z místních předpisů. O reklamaci neuvažuju ani v jednom ani v druhém případě. Dodací lhůta od objednání: tři týdny z Ameriky, skoro měsíc z kamenného krámu v Praze. Objednání a dodání: od počítače odbjednáno, do ruky poštou dodáno z Ameriky, vlastní návštěva při objednání a samozřejmě i vlastní vyzvednutí v krámě v Praze. Urgence: z Ameriky omluva a promptní dodání, u nás tři telefonáty a teprve na třetí si někdo druhý den vzpomněl a teprve dva dny po termínu jsem si brýle mohl vyzvednout s tím, že to byl "bonus" rychlého dodání - jinak je to prý měsíc a víc. A značka? Ten jediný důvod, který uvádějí optici jako záruku "kvality"? V českém kamenném krámě žádná, jen pár vyražených čísel. Na brýlých z Minesoty, kde výslovně hlásí, že značkové brýle nenabízí, je nápis b-Titanium, Exesto Italian design - tedy značka.
Když to shrneme: Rychlejší dodání stejná nebo lepší kvalita, lepší možnost výběru, snadnější nakupování, pohodlnější dodání - to vše až z Ameriky. A cena? Když pominu absolutně ujetou "původní" cenu v krámě, kterou jen u obrouček měli třináct tisíc (!!!), tak česká cena něco málo přes tři tisíce plus dva lístky na tramvaj (tedy dopravné). Cena z Ameriky $58. Zjednodušeně zapsáno: 13 - 3 - 1.
Co dodat? Není vyloučeno, že oboje brýle pocházejí ze stejného stroje. To určit nedokážu. Ale určitě dokážu posoudit, která služba je lepší a lacinější.
Nuže: napříště už brýle jedině od formy VISIO-R!
To prosím nedělám reklamu, to jenom beru vítr z plachet těm našim šejdířům.